Öne Çıkanlar Ankara Büyükşehir Belediyesi SSK İşhanı Ankara Sosyal Tesis Ankara

O ilaçta korkunç tehlike!

Fransa'da yapılan bir araştırmada, epilepsi ve bipolar bozukluk tedavisi için kullanılan 'Valproat' adlı ilacın, 4 bin 100 bebeğin kusurlu doğumuna neden olmuş olabileceği ortaya çıktı. 1967'den bu yana kullanılan ilaçla ilgili, doktorlara uyarı yapıldı.

O ilaçta korkunç tehlike!
Ulusal İlaç Güvenliği Kurumu'nun araştırmasına göre, Valproat adlı ilacı kullanan hamilelerin bebeklerinin eksik gelişim ya da kusurlu oluşumla doğma ihtimali normalin dört katı. İlaç Fransa'da 1967'den bu yana kullanılıyor.

Araştırmayı yürüten ekipten Mahmoud Zureik "Çalışma, Valproat'ın yüksek oranda teratojenik riski olduğunu ortaya koydu" dedi. Doktorlar uyarıldı İlaç ve yabancı maddelerin anne karnından plasenta yoluyla bebeğin dolaşımına geçmesi sonucu bebekte biçim bozuklukları ve noksan gelişme sonucu kendini gösteren bozukluklara "teratojenik etki" deniyor. BBC'nin haberine göre; doktorlar ilacı, hamile ya da çocuk doğurmayı düşünen kadınlara vermemeleri konusunda uyarıldı.
Anahtar Kelimeler:
Ilaçların Zararı
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.